eemelieaandersson

"vaknar med känslan av att här har jag varit förut"

Publicerad 2012-01-19 11:37:30 i Allmänt

Med en klump i magen, drömmar som får en att tro att man vaknar upp och befinner sig i exakt samma sits som man gjorde för vad blir det nu, två, tre år sedan?. Jag ska inte ljuga, det var värre då. Gick och undrade om det verkligen var möjligt att det kunde göra så ont i hjärtat. Ja det kunde de, men den tiden och den sorgen är förbi.
Det hade varit skönt att kunna bestämma sina egna drömmar. Planera och välja ut vad eller vem man ville fantisera om i drömmen. Sortera bort mardrömmar som ger ångest och oro.
För att hitta tillbaka till verkligheten. Igår blev jag antagen till en 15hp kurs i Lund. Jättekul tyckte jag. Tills jag insåg att jag missat en veckas föreläsningar, schemat på föreläsningarna tog slut v.12, men tentamen skulle ske i juni och i augusti. Helt omöjligt. Förväntar dom sig då att jag ska komma ihåg vad jag lärde mig i februari, i augusti? Jag förstår inte riktigt upplägget.
Jag går bara och väntar på att det ska bli nästa vecka. Så att jag kan få ett besked. Börja planera och blicka framåt. Efter ett snack med en tidigare arbetskompis känns det som att jag i annat fall har något annat att falla tillbaka på, som jag kan trivas med för en sommar.
Trots för mycket negativa tankar, föräldrar som går hemma och gnäller, otroligt tråkiga vardagar, och stressen som finns hos mig så fort jag inte har något att göra, så finns det lite positiva saker nu.
Blev en liten paus där i det här inlägget. Städar rummet, sticker och tränar, lyssnar på Kings of leon, in till stan, plugga? Nä men vi hörs senare. Måste erkänna att allt negativt kommer från magsmärta också. Hormonerna är inte på plats eller hur man ska uttrycka sig.
Förresten så har jag läst alldeles för mycket bloggar på sistonde och insett att varenda jävla bloggare (utom blondinbella) har gått ner så extremt mycket i vikt. Ni vet sådär att huvudet ser för stort ut för att kroppen är så liten och tunn. Med en massa kläder på kan jag tycka att det är snyggt. Fina märkeskläder som hängs upp på en galge(?!) för att se snygga ut. Men så fort personen tar av sig kläderna, sätter på sig en bikini, eller struntar i underkläder, är det som om både kropp och personlighet fattas.
Jag har också varit smal. För smal. Eller vältränad? Jag tränade mycket då. Jag gick upp massor i vikt och både denna och förra sommaren trivdes jag inte med mig själv. Tvivlar fortfarande på vad som är snyggt och inte snyggt. Men jag tror iallafall att jag passar bättre i den kropp nu än den jag hade då. Idag får jag en massa positiva kommentarer om min kropp, det fick jag inte då.
Nä puss och hej fluminlägg
Smalare förr

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela