eemelieaandersson

It only takes one mind to fuck up the whole system

Publicerad 2013-03-02 02:17:00 i

För när det är helt mörkt och helt tyst kan inte jag sova. Kvittar om jag är full eller nykter, glad eller ledsen, trött eller inte. Tankarna blir för många för att kunna bearbetas innan man somnar. Enda undantaget är när jag är med dig. När man märker hur mycket någon faktiskt bryr sig, att personen tycker om en, och när man vågar släppa in personen, det känns äkta. Det behöver inte vara äkta kärlek, men just det där med tillit är stort. För mig är det stort. Det är svårt att tro att någon skulle vara annorlunda när man blivit sviken många gånger förut, men jag måste våga. Tjejer som killar, ingen relation är lätt att hantera, och visst trodde jag att jag skulle ha andra relationer än vad jag har i dagsläget. Har lärt mig se förändring som något positivt, nytt är både bra och dåligt, precis som gammalt är. Ibland måste man nog tänka efter vem och vad som faktiskt gör en lyckligare, vem som finns där när man mår dåligt, eller bara vem man vet bryr sig. Fan inte lätt nånstans. Men att säga upp relationer med såna som inte får en att vara lycklig, gör i slutändan gott. Nya dörrar öppnas, och samtidigt lär man sig så mycket.
Jag är så tacksam. Jag har så fina vänner, jag har en underbar familj och jag är kär för första gången på länge. Jag flyttar snart, och känner mig som om jag kanske inte riktigt förtjänar allt detta.
Jag skriver en massa skit ur mitt huvud. Behövs ibland när det blir för mycket.
Idag fick jag höra av en vän jag inte träffat på ett tag att jag strålar. Ser ut att må fantastiskt och är skitsnygg. Sånt får man verkligen inte höra ofta. Jag känner mig snyggare, för jag är betydligt mycket mer lycklig än vad jag var för ett år sedan..

Kommentarer

Postat av: .

Publicerad 2013-03-02 23:54:05

Oerhört vacker.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela