eemelieaandersson

Vardagssmink med ögoninflamation

Publicerad 2012-11-22 23:13:32 i Allmänt

Imorgon slutar jag gå på salva i ögonen. Vilket innebär att ögoninflamationen är borta. Vilket innebär att jag äntligen  kan börja ha linser igen. Så skön! Ni som inte har synfel förstår inte. Konstant huvudvärk utan linser och har inga fungerande glasögon. Ska köpa nya glasögon på tisdag, har redan prövat ut två par. Men ska bli skönt att använda linser igen.
 
Fick en förfrågan om jag kunde visa hur jag sminkar mig till vardags för ett tag sedan. Just nu blir det inte mycket mer än underlag eftersom smink runt ögonen känns jäkligt onödigt när man har ögoninflamation.
Kör på serum från loreal först. Eftersom båda mina BB krämer håller på att ta slut alternerar jag mellan att använda Loreals och Garniers. Garnier passar min hud lite bättre just nu, eftersom den är mer krämig och ger huden mer fukt (ja tack säger min torra hud). Använder concealer från M.U.S och blandar den rosa och beiga att ha under ögonen och utåt upp på kindbeben. Duttar på fixeringspuder från MAC där det är glansigt och sätter bronzepuder från  M.U.S under kindbenen. Avslutar med att fylla i ögonbrynen så att dom blir jämna med en penna från MAC. 
Änvänder ändå en hel del produkter, men inte i speciellt stora mängder. Har haft turen att ha ganska fin hy i mig själv så behöver mestjämna ut och lyfta upp. 
Har doch precis köpt YSL senaste foundation och ska testa den nu framöver. Spännande. Hoppas nästan att den inte är bra, för dyr att köpa ofta....
Morgon precis efter sminkning. Aningen trött.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela