eemelieaandersson

"dubbelmoral.."

Publicerad 2012-01-23 18:22:01 i Allmänt

Låt säga att ni känner varandra sådär. Ni har träffats, ni har snackat ett tag, men egentligen inte om något som någon bryr sig om. Ni har aldrig öppnat era hjärtan som om någon varit beredd på ett förhållande. Båda har vetat var konversationen var påväg och när ni väl ska träffas så vet ni båda precis vad som kommer hända.
Det gör inget. För det är vad båda vill. Det är enkelt, inga känslor.
Ändå, tror han att för att du är tjej, så vill du tillbringa resten av ditt liv med honom. Nej du vännen, vi tjejer kan vara precis lika sviniga som ni är. Vad som gör mig irriterad är att om en tjej på något sätt skulle bete sig lika hänsynslöst som en kille, så är det hon som är idioten. Varför?
Ni vill inte ha någon ni måste fjäska för för att få? men ni vill inte heller ha någon som är där direkt? Var finns mellantinget, och hur ska man veta vad som är rätt och fel i era ögon?
Jag vill ha kul. Jag har kul. Jag lever singellivet och vill inte ändra på det för tillfället. Tydligen är det ju dock fel.
Jag ska inte ljuga. Vi tjejer är lika omöjliga med att bestämma vad vi vill och inte vill, men även om vi skulle vilja och sen inte vilja, så bryr sig ändå inte killen. Han kan fortfarande snacka med hennes bästa kompis som om han vore världens coolaste kille. Sen när blev det coolt att såra någons känslor? Sedan när faller man för någon som sårar en? Sedan när är hjärtlös det bästa sättet för en kille att vara om han vill ha en tjej? Sedna när får kllar göra hur fan dom vill, medan tjejer förstör sin framtid (ursäkta överdrift?) om dom tar minsta snedsteg?
Misstolka mig rätt. Jag stör mig på läget. Inte på hur mitt eller någon jag känners liv ser ut. Tankar som bildas av ett ord blir till långa meningar med mycket generaliseringar och kanske förolämpningar. Vad jag vill komma fram till är iallafall, att det känns orättvist. Orättvist känslomässigt, och orättvist mellan könen. (Som om vi aldrig haft orättvisor mellan könen). Var det inte dags för att leva idag? I dagens samhälle? Varför får då inte tjejen vara starkare mentalt än killen?
Alla är inte ute efter ett giftermål vid 20 års ålder, eller någonsinn.
Hunnit med att träna, köra lektion, plugga massa teori, se gossip girl och sen blir det promenad med Malin, idag. Lite smått duktig. Lite smått ångest på hur lite pengar som tjänas in bara. Sånt löser sig alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela